Gadżety reklamowe dla różnych grup klientów

Nikogo chyba nie trzeba przekonywać, jak istotna jest reklama. To dzięki niej nasza marka może pojawić się w głowach potencjalnych odbiorców naszych towarów i usług, to ona też kreuje pierwsze emocje związane z reklamowanym przedmiotem. Dlatego też tak ważne jest dobranie odpowiedniej formy reklamy, nie jest bowiem sztuką wydać duże pieniądze na przykład na ogólnopolską reklamę telewizyjną wyświetlaną przed głównym wydaniu wiadomości, podczas gdy tak naprawdę wolelibyśmy dotrzeć do znacznie mniejszej i bardziej precyzyjnie dobranej grupy osób niż przeciętny widz danego programu. Jak zatem możemy to zrobić?

Gadżety reklamowe działają cały czas

Minusem tradycyjnych form reklamy jak choćby wspomniana powyżej reklama w telewizji czy też ogłoszenia w prasie jest to, że bardzo szybko przemijają. Jedno obejrzenie reklamy nie sprawi, że klient zapamięta nasz przekaz a tym samym, żeby uzyskać taki efekt należałoby naszą reklamę powtarzać wielokrotnie. Nie tylko oznacza to zwielokrotnienie kosztów, które musimy ponieść, ale też może wywołać znudzenie i irytację widza, który kolejny raz patrzy na tę samą reklamę, a irytacja ta może zostać przeniesiona na nasz produkt. Dobrą alternatywą są tu właśnie różnorodne gadżety reklamowe. Nawet zwykły, tani długopis, kalendarz czy notes, jeśli tylko okażą się przydatne dla potencjalnych odbiorców, to nazwa naszego produktu czy też nasze hasło reklamowe będzie w otoczeniu klienta przez cały czas a co więcej, będzie im się kojarzyło z produktywnością.

Jak wybrać grupę docelową?

Jest to kluczowa kwestia. Możemy oczywiście przyjąć założenie, że towar masz kierujemy do ogółu Polaków, jednak na ogół zawężenie tej grupy pozwoli zintensyfikować nasze działania na najbardziej perspektywicznej grupie klientów. Spójrzmy na poniższy przykład – jeżeli oferowane towary lub usługi mogą być szczególnie przydatne z perspektywy osób budujących właśnie dom, to skupmy się właśnie na tej grupie. Odwiedzajmy Targi Nieruchomości, gdzie osoby zainteresowane będą mogły otrzymać na przykład miarkę z naszym logo, czy choćby wspomniany wcześniej długopis. Rozważmy reklamę w prasie specjalistycznej. Jeśli zawęzimy listę tytułów do powiedzmy jednego lub dwóch wydawnictw, to koszty reklamy znacząco spadną, a tym samym będziemy w stanie umieścić tam reklamę przez dłuższy czas, stopniowo budując tym samym świadomość marki. Ważne jest też właśnie wyjście poza schemat. O ile pewną klasyką, jeśli chodzi o gadżety reklamowe są długopisy i smycze to pomyślmy, czy nie warto zaproponować czegoś bardziej oryginalnego. Wspominaliśmy wcześniej miarkę, którą moglibyśmy zaoferować osobom związanym z budownictwem – z pewnością będzie to coś, co rzeczywiście może im się przydać, w odróżnieniu od paczki kilkunastu czy kilkudziesięciu smyczy na klucze, z którymi na ogół wychodzą bywalcy targów i konferencji. Spójrzmy zresztą na ofertę różnego rodzaju agencji reklamowych, na ogół oferują one bardzo szeroki wybór gadżetów, z których możemy skorzystać i my, a tym samym też nasi potencjalni klienci. Pamiętajmy jednak, by nie wybierać najtańszych i łatwo psujących się gadżetów. Jeśli popsują się – będą bowiem kojarzyć się klientom negatywnie, a tym samym negatywnie może kojarzyć się nasza marka.

O porady eksperta zapytaj Bewu.pl